Jsme expertní organizace SOFA – Society for All. Už více než dekádu konzistentně a usilovně pracujeme na změnách, díky kterým je stále více škol, v nichž všechny děti zažívají přijetí a úspěch. Bez ohledu na startovní podmínky dostávají šanci stát se sebevědomými dospělými, kteří znají svou hodnotu a místo ve společnosti.
V oblasti wellbeingu škol pomáháme vytvářet prostředí, kde se děti i dospělí můžou cítit bezpečně. Vytváříme praktické metodiky, vedeme semináře a workshopy, kde školám srozumitelně vysvětlujeme principy wellbeingu a společně s nimi nastavujeme konkrétní kroky na podporu duševní pohody žactva i učitelstva. Zaměřujeme se také na cílená školení pro sborovny a provázení při zavádění konkrétních opatření do praxe.
O AKCI:
Konference je určena pro vedení škol, školní poradenská pracoviště a pedagogické i nepedagogické pracovníky středních škol v Ústeckém kraji. Jejím cílem je představit klíčové principy a funkční přístupy k podpoře wellbeingu ve školách a nabídnout konkrétní inspirace, jak s tímto tématem pracovat dlouhodobě a systematicky v každodenní praxi.
Účastníci získají přehled o výsledcích českých žáků a učitelů v mezinárodních šetřeních a také možnost nahlédnout do reálných příkladů škol, které podporu wellbeingu již aktivně implementují.
Cílem konference je ukázat, že wellbeing není jednorázová aktivita, ale dlouhodobá vize moderní školy.
PROGRAM:
- Proč wellbeing ve škole cíleně podporovat?
- Proč je pro fungování školy zásadní bezpečné prostředí a otevřená komunikace?
- Jak sdílení a vzájemná podpora v pedagogickém sboru ovlivňují klima školy a kvalitu výuky?
- Jak wellbeing ovlivňuje učení, chování a motivaci žáků?
- Co nám říkají data?
České výsledky mezinárodních výzkumů (PISA, TIMSS, TALIS)
- Funkční koncept wellbeingu v praxi
- Jaké jsou klíčové kroky k úspěšnému zavedení konceptu wellbeingu ve škole?
- Příklady dobré praxe škol z Ústeckého kraje, které wellbeing systematicky implementují, včetně jejich reflexe a doporučení.
- Zázemí pro duši – Nevypusť duši
- Praktické zkušenosti s podporou duševního zdraví na školách.
- Co ukazují výsledky evaluace, jaké potřeby školy v oblasti duševního zdraví nejčastěji pojmenovávají a jak na ně mohou cílené programy účinně reagovat?
PRAKTICKÁ ČÁST:
- Interaktivní skupinová práce pod vedením zkušených facilitátorů, jejímž výstupem budou praktické tipy „co můžeme udělat zítra“ pro podporu wellbeingu a pro nastavení vize školy zaměřené wellbeing.
WORKSHOPY:
- Seberegulace a péče o sebe v každodenní praxi
- AI ve škole: praktický průvodce pro učitele
Konferencí provází Karel Muller.
