Konference: Škola, kam se těšíme – Od dat a analýz k ověřené praxi (SOFA)

Datum: 10. 2. 2026
Čas: 09:00 -
15:30

Jsme expertní organizace SOFA – Society for All. Už více než dekádu konzistentně a usilovně pracujeme na změnách, díky kterým je stále více škol, v nichž všechny děti zažívají přijetí a úspěch. Bez ohledu na startovní podmínky dostávají šanci stát se sebevědomými dospělými, kteří znají svou hodnotu amísto ve společnosti. 

V oblasti wellbeingu škol pomáháme vytvářet prostředí, kde se děti i dospělí můžou cítit bezpečně. Vytváříme praktické metodiky, vedeme semináře a workshopy, kde školám srozumitelně vysvětlujeme principy wellbeingu a společně s nimi nastavujeme konkrétní kroky na podporu duševní pohody žactva i učitelstva. Zaměřujeme se také na cílená školení pro sborovny a provázení při zavádění konkrétních opatření do praxe.

O AKCI:

Konference je určena pro vedení škol, školní poradenská pracoviště a pedagogické i nepedagogické pracovníky středních škol v Ústeckém kraji. Jejím cílem je představit klíčové principy a funkční přístupy k podpoře wellbeingu ve školách a nabídnout konkrétní inspirace, jak s tímto tématem pracovat dlouhodobě a systematicky v každodenní praxi.

Účastníci získají přehled o výsledcích českých žáků a učitelů v mezinárodních šetřeních a také možnost nahlédnout do reálných příkladů škol, které podporu wellbeingu již aktivně implementují.

Cílem konference je ukázat, že wellbeing není jednorázová aktivita, ale dlouhodobá vize moderní školy.

PROGRAM:

  • Proč wellbeing ve škole cíleně podporovat?
  • Proč je pro fungování školy zásadní bezpečné prostředí a otevřená komunikace?
  • Jak sdílení a vzájemná podpora v pedagogickém sboru ovlivňují klima školy a kvalitu výuky?
  • Jak wellbeing ovlivňuje učení, chování a motivaci žáků?
  • Co nám říkají data?
    České výsledky mezinárodních výzkumů (PISA, TIMSS, TALIS) 
  • Funkční koncept wellbeingu v praxi
  • Jaké jsou klíčové kroky k úspěšnému zavedení konceptu wellbeingu ve škole?
  • Příklady dobré praxe škol z Ústeckého kraje, které wellbeing systematicky implementují, včetně jejich reflexe a doporučení. 
  • Zázemí pro duši – Nevypusť duši
  • Praktické zkušenosti s podporou duševního zdraví na školách.
  • Co ukazují výsledky evaluace, jaké potřeby školy v oblasti duševního zdraví nejčastěji pojmenovávají a jak na ně mohou cílené programy účinně reagovat?

PRAKTICKÁ ČÁST:

  • Interaktivní skupinová práce pod vedením zkušených facilitátorů, jejímž výstupem budou praktické tipy „co můžeme udělat zítra“ pro podporu wellbeingu a pro nastavení vize školy zaměřené wellbeing.

WORKSHOPY:

  • Seberegulace a péče o sebe v každodenní praxi
  • AI ve škole: praktický průvodce pro učitele

Konferencí provází Karel Muller.